lördag 1 januari 2011

Sista korten 2010

Mobilbilder 002k

ett beställningskort av mamu

Katten är en imagetransfer bild igen. Patinerad med frayed burlap.

Texten är stämplad med espresso bläck från ranger. K:ett har jag ritat förhand och klippt ut med sax. Jag patinerad kanterna på det för att det skulle synas mer. Jag använde espresso här oxå. För att få biljett utseendet på pappret använde jag en cirkel punsch och punschade bort en liten del. Jag ser nu att jag bordet ha patinerat kanterna på den oxå, för att få den att synas mer. Skrutt. Ja ja jag var ganska trött när jag gjorde detta kort så…..jag får var glad att jag fick till en idé. 

Just det jag glömde bandet som jag satte på. Hum….undrar just vad det kallas….well…..det syns knappt….jag skulle ha färgat det som jag tänkte. Men nu är det gjort. Jag får helt enkelt göra ett helt nytt kort. En annan dag.

 

 

Mobilbilder 004k

en mycket bestämd släkting….. jag erkänner att jag är ganska nöjd med detta kort.

Jag har jobbat med imagetransfer för att göra bilden. Sedan har jag glittrat till ett enkelt blått papper och lagt bakom bilden. Bakom det är det en sida från en gammal bok. som jag har patinerat och rivit. Blomman är ett klistermärke med glitter från Ö & B. Den lilla gröna fjärilen är Martha Stewarts Monark fjäril stansad och krympt med grön mönstrad krympplast från Panduro hobby.

Bilden är som sagt en släkting till mig på mammas sida. Jag har gjort en utskrift på  overhead plast och sedan överfört den med hjälp av Panduros Gel medium matt. Det blir som ni kan se inte ett perfekt resultat med det är oxå grejen. Vill du ha ett perfekt resultat använd ett foto. Jag har oxå patinerat den med frayde burlap destressink. Ps….jag klantade mig vid utskrift och glömde att han måste var spegelvänd för att man skall kunna läsa texten….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar