måndag 25 april 2011

Egen wellpapp

Jag såg en video i två delar på youtube om att göra egen wellpapp. Jag kunde inte vänta med att prova. Det var myckt lättare än jag trodde. Eller så trodde jag att det var lätt. Vilket som…jag är mycket nöjd med resultatet.

Mobilbilder 001

Mobilbilder 007

Det blev ett kort till lilla Ellen som jag hoppas heter Ellen…mitt minne är under all kritik. Fast jag kan ju alltid säga att jag har det på papper. Ja, ja….men visst blev det häftigt. Jag erkänner att det blev bättre än vad jag hade trott. Trots allt så är inte min lilla väckmaskin så stor. För att göra detta 15x15 kort fick jag skarva nästan på mitten. Men det syns bara om man vet om det och om man funderar varför jag har rivit som jag gjort. Jag tycket att detta var mycket kul och kommer nog att göra mer wellpapp.

ps. Mamma Linda är inte så förtjust i rosa.

länk:

http://www.youtube.com/watch?v=gr-B4tCo1z8&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar